Než se do toho dáme, pojďme si vyjasnit oba pojmy. Je opravdu důležité, abys rozdílu mezi nimi rozuměla, mohla si tak vybrat ten pravý digitální produkt pro sebe a hlavně se nedostávala zbytečně na tenký led autorství.
➡️PLR (Private Label Rights)
Jde o digitální produkty, které můžeš libovolně upravovat, přejmenovat, rozšířit nebo jakkoli jinak změnit k obrazu svému a následně prodávat pod vlastní značkou. Typickým příkladem je můj Content kalendář, který si jednoduše doplníš o svoje know-how a můžeš ho začít prodávat dál. Já jednoznačně upřednostňuju PLR produkty. Hned vysvětlím proč.
➡️MRR (Master Resale Rights)
V případě MRR produktu máš právo jej přeprodávat, klidně i dalším prodejcům, ale nesmíš ho změnit, upravit ani s k němu přidat vlastní brand nebo know-how. Nemusíš nic sama vytvářet. Je to podobné, jako kdybys třeba prodávala knihy, do těch taky nic dopsat nemůžeš. MRR já osobně nenabízím, nevidím v nich takovou přidanou hodnotu, ani možnost jak si budovat svůj brand.
Proč bys měla zkusit prodávat PLR produkty
Přiznejme si jednu věc. Nespornou výhodou těchto produktů je to, že je nekupuješ, aby ses něco naučila, ale chceš je hlavně zpeněžit. Pokud ale dokážeš najít tak dobrý PLR produkt, že se z něj i něco naučíš, máš vyhráno! Můžeš si být jistá, že jsi narazila na zlatý grál.
Výhody PLR produktů:
- můžeš, ale nemusíš je sama vytvořit — pokud nejsi kreativec, určitě tě potěší, že produkt nemusíš sama vytvořit,
- momentálně je to velký BOOM v zahraničí a pomalu, ale jistě i na ČR a SR trhu,
- neplatíš žádnou provizi,
- nikdo ti nediktuje, kolik času a jak máš pracovat, prostě si buduješ svůj vlastní byznys a máš z jejich prodeje 100% zisk!
Nevýhody PLR produktů:
- nebývají moc atraktivní a je potřeba je upravit,
- málo informací ohledně licencí a špatné nakládání s PLR produkty,
- na českém trhu se prodávají produkty, které nejsou zrovna vhodné na český trh – obzvlášť kurzy.
📍Tak co říkáš? Až na pár nevýhod jsou PLR super variantou v oblasti digi produktů! Chceš se naučit, jak na ně? Přihlas se na trénink zdarma Jak vydělat online s DIGITÁLNÍMI PRODUKTY. Poznáš, jaké možnosti s digi produkty máš a jak je prodat, abys sis při svém zaměstnání nebo na rodičovské vydělala slušné peníze.
Čtyři místa, kde můžeš PLR digitální produkty pro další prodej získat
1. Přímo od tvůrců
Mojí nejoblíbenější variantou je kupovat PLR produkty přímo od zdroje (od tvůrce). Proč? Dává mi to jistou míru důvěryhodnosti. Pokud stojí za produktem konkrétní člověk, kterého můžu kontaktovat, když si třeba nebudu vědět rady s grafikou nebo licencí, vytahuje se mi peněženka o to snadněji.
Content kalendář je můj PLR produkt, získáš i licenci na jeho další přeprodej. Toto může být tvůj první digi produkt!
2. PLR webová tržiště
Jako existují e-shopy s botami nebo online knihkupectví, existují i tržiště, kde můžeš koupit předpřipravený PLR produkt. Samozřejmě na nich dost kolísá kvalita digi produktů, takže vybírej pečlivě. Poměrně spolehlivá jsou třeba:
- PLR.me
- PLR ebook supplier
- PLR database
- Digital PLR hub (můj nejoblíbenější)
- PLRproducts.com
- IDplr.com
3. Etsy
Nejznámějším místem, kde můžeš najít spoustu PLR produktů je ETSY. Jestli tohle tržiště ještě neznáš, vysvětlím: je to takový Amazon nebo Allegro, kde se prezentují tvůrci od švadlen přes ilustrátorky až po designérky digi produktů. Na Etsy bych ale byla opatrná, protože co se kvality týče, občas to není nic moc (a to ani, když si tam chceš koupit šaty, natož klíčový produkt pro svůj business).
4. DIY v Canva šabloně
Můžeš si také vytvořit vlastní PLR produkt z předpřipravené šablony v Canvě, sestavit licenci a určit si tak, co se s produktem může a nemůže dělat (šablony všech typů licencí najdou moji studenti v DIGI SCHOOL) a produkt může do světa. Vytvořit vlastní PLR produkt a prodávat ho jde v každém oboru. Inspiruj se příkladem pekárny nebo dokonce čarodějky.
Prodej MRR produktů? Přeprodej není rychlá cesta ke zbohatnutí
Pojďme se také schválně podívat detailně na MRR přeprodej digi produktů, které vytvořil někdo jiný a do kterých ty nesmíš nijak zasahovat.
Výhodou MMR prodeje je, že ti nějaká firma umožní přeprodávat jejich produkt se 100% marží. Krom koupě licence tak nebudeš mít žádné vstupní náklady, nemusíš investovat dokonce ani čas do jeho tvorby, někdy ani do přípravy marketingových materiálů.
Většinou jsou takovým produktem kurzy, které z 99 % učí ostatní, jak vydělávat online. To je ale jejich velká nevýhoda.
Řekněme, že si jako začínající podnikatelka takový MMR kurz koupíš a budeš prodávat. Jenomže začínáš, a tak ještě nemáš výsledky, ani příliš zkušeností s tím, co bude u tvých zákazníků fungovat. Zkrátka prodáváš nástroj, který má ostatním pomoci vydělat, i když jsi sama ještě nic nevydělala. Jak ti pak mají klienti věřit?!
Prakticky jediným tvým prodejním argumentem je, že nákupem takového produktu může tvůj klient vydělat další peníze, protože ho může také prodávat.
Prodejci MMR produktů většinou tvoří hodně obecný obsah, bez kontextu a konkrétních příkladů z praxe. Je zkrátka poznat, že vlastně nemají moc know how. Je to logické: Prodej takového kurzu samozřejmě bude pro začátečníky těžký. Další nevýhodou je, že když všichni prodávají to samé, konkurence roste rychle a brzy narazíš na strop.
No a v momentě, kdy už je tvůj produkt známější, nelze na něj aplikovat strategii launchování (uvádění do prodeje) a vlastně ani prodejní kampaně, protože všichni už vědí, o co jde. Taková kampaň by neměla efekt.
Ve světě se od prodeje MMR produktů postupně upouští. Proč vysvětluji detailně na Instagramu. Ve zkratce: Konkurence roste, trh se sytí a je to docela riskantní sázka na jedinou kartu.
❓Rozhoduješ se, jestli prodávat MRR nebo PLR produkty? Doporučím ti druhou možnost. A rovnou tě i naučím, jak si takový vlastní a úspěšný PLR produkt vytvořit.
V kurzu DIGI SCHOOL ti ukážu jak si udělat rešerši a jak si vybrat vhodný typ produktu. Stáhneš si šablonu a produkt si vytvoříš. Uvnitř najdeš i modul, který tě provede launchováním a propagací tvého produktu na sociálních sítích.
Tvoje Darča